Wednesday, May 25, 2011

...DiBeLeK-BeLeK DaH HaBis...

Salam semua...haa...kali nie aku nak citer menda yang ley kata perkara yang ajaib la kat diri aku...kenapa ajaib nyer?? sebenarnyer tak ada la ajaib sangat pon...tapi secara peribadi...aku ni bukan la jenis yang suka membaca novel...oh tidak...kalo novel-novel tuh...berbulan-bulan aku nk hbis...sbb tuh la aku kurang minat baca novel-novel nie...dulu masa zaman-zaman skolah tuh...kalo membaca novel nie sebab nk exam jer...kalo tak...tak der maknenyer aku nak bace...tuh pon lama nak habes...seksa jiwa raga kadang tuh...tapi ade la jugak novel-novel zaman skolah tuh yang aku suke ceritanya...

Nak jadikan cerita...kononnya sekarang nie aku nie nak memupuk semangat membaca la kat dalam diri nie...buku Melayu or English dua-dua pon nak try....kirenyer ni bukan melentur buluh dari rebung dah...dah terlewat...tapi tak salahkan kalo kite terus mencuba...then ade sorang kawan aku nie memberilah cadangan kat aku beberapa genre yang mungkin die rase sesuai untuk aku...sebab nk tolong aku tanam minat la kan....satu hari tuh gi kedai buku then dia cadangkanlah satu novel Melayu yang die rase mungkin aku maasyyuukkk kalo baca...mule berat hati juga nak beli riso xtersentuh buku tuh....then pikir-pikir balik aku pon setuju nak beli....n tuh la novel pertama yang aku beli sendiri selain dari novel-novel zama sekolah...

Kalo korang nak tahu nama novel tuh adalah KOUGAR...penulis dia adalah penulis baru iaitu Shaz Johar...korang dengar tajuk novel pon mungkin dah boleh tahu cerita pasal apa kan...itu pon kalo korang familiar la dengan istilah tuh...ringkas nyer mencerita pasal seorang wanita yang dah lanjut usia nya (40-an) sering jatuh hati pada lelaki muda...dalam tuh ada la beberapa konfliks yang berlaku...aku sangat suka penceritaan die...


 
Rupa cover depan novel tersebut....KOUGAR by SHAZ JOHAR


Yang lagi menarik nyer...aku mula ingatkan aku akan habes bace dalm sebulan or 2 bulan...tapi aku hanya amik 3 - 4 hari jer nak habiskan baca...kadang aku sendiri pon tak percaya sebab aku nie ade penyakit baru bace 2 3 muke surat mata dah kuyu ngantok...tapi kali nie tak...aku boleh bace dengan jangkamasa lama...mungkin sebab bila kite beli sendiri kite akan lebih menghargai and terasa rugi kalo dibiarkan tak dibaca...hehehe...hopefully for the next book yang aku akan beli...aku akan kekalkan prestasi nie...hahaha....so kiranya nie satu pencapaian baru la buat aku...walaupon menda nie xde la hebat sangat tapi untuk diri aku sendiri ini something yang bermakna... Sekian...!!!


p/s: Thanks to Roslan Ikubar sebab cadangkan buku nie...hehehe





6 comments:

hanaahmad said...

aku pun dah habis baca novel ni dlm masa yang singkat!

Safwan Puad said...

mungkin sebb ko mmg suke bace novel kot...tpi kalo berpenyakit cam aku gak...haha...tahniah untuk kite... :)

AKu PLanTA daN uLAM-ULAMAN said...

katenye.......novelis skunk ha......

Safwan Puad said...

hahaha...mane ade novelis....baru nk rajin membaca...hahaha...saja isi msa lapang...tpi seyes..kalo bce gak mst suke...citer nie menarik...

jejaka anggun said...

thanx....

Safwan Puad said...

u're welcome jejaka anggun a.k.a shaz johar...penulis kougar...wah...xsangka bace entri nie...nway...u're novel is awesome..!!

Post a Comment