Monday, February 14, 2011

CaMpinG - BaTu LaYaR, DeSaRu (PaRt 1)

Salam semua....sebelum mula ape-ape...nak tanya la kat korang...penah gi camping x sebelum nie..?? Agak-agaknya la kan...kalo korang gi camping tuh...bile yer kali terakhir....hurm...kalo aku kali terakhir xtermasuk kesah yang aku nak ceriter jap lagi dah lama dah ase nye dalam tahun  2008 kowt....camping kat Gunung Ledang, Johor...besh sangat masa tuh...pengalaman yang menarik...

Tapi itu bukan la menda yang aku nak cerita kat sini...kali nie aku nak cerita pengalaman aku dan 5 orang kawan aku yang lain gi camping like-like jer....camping yang relax-relax la konon nyer...kitaorg wat menda nie semua weekend yang lepas...pergi petang Jumaat , 11 February 2011 then balik petang Sabtu, 12 Februari 2011....kire nyer satu malam jer la...tapi memang besh....kitaorang gi sana naik kereta Perodua Kancil kawan aku punyer....so bayangkan la ber6 dalam kete tuh....memang sardin abes...nasib baik la selim-melim belaka....so boleh la sumbat jugak...hehehe


nie la kitaorg masa dalam keta...sardin abis...!!

Kitorang mulakan perjalan dalam pukul 3 petang....eh...kitaorang xtinggal sembahyang Jumaat tau...pergi...sebab tuh kol 3 baru gerak....masa perjalanan tuh macam-macam la yang kitaorang sembangkan...macam hal yang berlaku...ade sekali tuh jalan jem giler...n then tetibe kat lane sebelah ade lori nie xjalan-jalan...sedangkan kereta depan die dah jauh dah jalan...kitorg pelik la pe kes plak drebar lori ni xgerak-gerak....rupenyer...TIDO....!! Yer...die tido time memandu kat jalan masa jem tuh...punya la ngantuk sangat kot pak cik tuh...then jem plak...bile berhenti tuh konon nyer nak lelapkan mata sekejap la kot...terlelap lama plak sampai xsedar keta depan dah gerak pak cik tuh...hahaha...tapi xsempat lak nak ambik gambar...nagh drive masa tuh...huhu...

Satu lagi kesah menarik masa dalam perjalanan tuh...kesah encik polis....mak oiii....gementar toboh ku ini kalo nampak polis...yer la...tengok jer la gambar kitorg dalam keta tuh...dah lebih had muatan tau...ish...memang kalo kantoi sah-sah kena saman....tapi dah rezeki...xkena...hampir 3 kali dapat mengelak polis kat tempat berbeza...sebab...pak cik polis tuh sebuk melayan kereta lain yang tengah disaman nyer...ffuuuhh~~ save duit aku...

Dalam pukul 4.30 gitu kitaorang pon sampai la kat Kota Tinggi...and sampai jer situ dalam kepala otak aku nie satu jer...nak makan putu bambu...ada satu kedai kat situ jual putu bambu yang sangat sedap...boleh kata setiap kali aku gi Batu Layar or Desaru mesti singgah sini nak beli putu bambu...haaa...lokasi die sangat la senang...kedai die nie terletak dekat simpang masuk ke Desaru kat Kota Tinggi tuh...kalo dari Johor Bahru...belok kanan kat traffic light n simpang masuk ke Desaru tuh...depan sikit....n tengok sebelah kiri jalan...ada la kedai die...kalo korang pergi Desaru...singgah la beli...dijamin sedap...harga pun ok la...RM 2 untuk satu bekas tuh...owh lupe...nama kedai tuh adalah...PUTU BAMBU PA' DIN...




sedaaappp....!!


Memang masyuk betul bile dapat makan putu bambu pak din nie...hehehe....k la...sampai sini dulu untuk kali nie....nanti aku sambung lagi citer k....hehehe... 





1 comments:

Adlan said...

aku rase ko la putri gunong ledang kat situ safwan..hehe

Post a Comment