Sunday, July 22, 2012

...SaLaM RaMaDhaN...

Diam tak diam Ramadhan dah kembali lagi. Bagi seorang Muslim, bulan Ramadhan adalah bulan yang memberikan banyak ganjaran kepada Muslim yang benar-benar ikhlas dalam mengerjakan ibadah. Ramadhan juga adalah bulan dimana wajib bagi seorang Muslim itu untuk berpuasa. Secara peribadi, cepat jer aku rasa masa berlalu. Masih terasa baru lagi Ramadhan yang lepas dilalui dan kini Ramadhan menjengah kembali. Semoga Ramadhan kali ini memberi lebih banyak pengisian yang baik serta lebih baik dari Ramadhan sebelumnya buat diri aku dan korang juga.

Tiba Ramadhan, selain beribadah antara perkara yang menjadi perbualan sekililing pastinya bazar Ramadhan. Mana tak nyer, masa ini la bagaikan pesta makanan. Macam-macam juadah yang dijual untuk berbuka puasa. Bukan setakat menarik perhatian orang yang berpuasa sahaja untuk membeli malah yang bukan Muslin juga menumpang kemeriahan bazar Ramadhan. Aku sendiri pun terliur dengan macam juadah yang dijual sampai kadang-kadang tu macam nak beli jer semua dalam masa yang sama. Haaa...itu la lapar mata namanya. Bila dah beli, tiba masa waktu berbuka dan makan tak habis...!! Kan dah bazir...nafsu manusia biasalah tuh. So simpan list menu korang yang panjang lebar tuh untuk hari-hari mendatang. Lagipun puasa kan sebulan bukan 3 or 4 hari jer.

Apa-apa pun sekali lagi aku nak ucapkan selamat menjalani ibadah puasa kepada seluruh Muslim tak kira dimana korang berada (feeling-feeling ada pembaca di USA) dan diharapkan Ramadhan kali ini memberi seribu makna buat dira kita semua. Amiinnn...
 

0 comments:

Post a Comment