Thursday, December 2, 2010

..InDaH SunGGuH...

Salam semua...adoi..sekali lagi macam bese la...blog aku bersawang sebab dah lama tinggal..nak wat macam mane...banyak kekangan...itu ini...sana sini...so tinggal jer la...terpaksa la tunggu masa-masa yang sesuai nak hupdate...

Haa...cakap sal entri kali nie...per menda yang indah sangat?? hehehe...bukan mimpi indah k...tapi nie keindahan yang memang memukau....

Sebenarnyer nak citer pasal pengalaman aku sendiri la....diam tak diam...upenyer dah nak dekat setahun dah lagi beberapa minggu aku pergi n balik dari salah satu pulau yang terindah penah aku pergi...PULAU TIOMAN...!!

Aku pergi sana ngan kawan-kawan aku yang lain...6 orang semuanyer yang pergi...kitaorang g sana dari 18 December - 21 December 2009....walaupon dah hampir setahun...tapi...keindahan pulau tuh...ingt lagi sampai arini...pendek kata...kalo sebut jer pasal Tioman...bertubi-tubi la pujian n citer kuar dari mulut aku..sangat seronok....

Kitaorg gi ke pulau tuh nek ferry la opkos...bayaran tiket pergi balik dalam RM70....yang besh nyer...kite dah siap beli tiket pergi balik kan...tapi...tarikh kite nak gune tiket tuh terpulang la pada kite kalo awal balik..awal la gune...kalo lmbat blik lambt la gune...kitorg nek ferry dari jeti kat Mersing...n perjalan nek meredah laut tuh ade la dalam 1 jam lebey...scary gak r tym tuh..sbb nyer...ombak kuat...tapi seb bek panjang umur lagi...alhamdulillah...


Nie la ghuper nyer dalam ferry tuh...


Then bile dah sampai kat tempat yang kitaorg nak turun tuh....excited sgt...sebab air die...bukan men biru lagi...crystal blue...sgt2 menarik k...kuar jer dari ferry tuh...trus mcm kagum giler...tgk air kat marina tuh...


Nie ler ghuper nyer air kat Marina tuh...tempat kitaorg turun ferry...cantekk...!!


Then kitaorg pon bergerak la pergi ke tempat menginap...uish...nie bukan percutian mewah sangat....nak duduk hotel 5 6 7 8 bintang....duduk chalet biase jer..sesuai la untuk student maaa.....budak2 bujang....n pemandangan luar chalet tuh pon sgt cantik....tapi aku lupe la ape name chalet tuh...Coral Blue ase nyer...something yang blue blue la...hehehe...


Pemandangan luar dari pintu chalet... :)


Sepanjang kat sana...aktiviti yang paling besh adalah...snorkeling...!!! 1st time aku wat menda nie...n pengalama tuh mmg sgt menarik...snorkeling di air yang crystal blue...then ikan-ikan plak keliling ko...kadanag dah ase macam dalam citer Enchanted plak....hahaha.... "AAaaaaAAaaaaaa~~~" trus kuar semua ikan-ikan...hahah....padahei umpan bg makan biskut jagung...melambak-lambak la ikan datang...hehehe...

Paling x menahan...snorkeling kat taman laut....uish...bedebor asenyer...sebab ade ikan todak..!! panjang lak tuh... ngetor nak snorkeling situ...riso kot ditusuk nyer plak kang...hahaha



Lokasi pertama untuk snorkeling...


AaaaAaaaAaaa~~~ come-come....hehehe


..Bagi ikan makan biskut jagung...


Nie la kami ber-6 yang gi sana...

Haa..itu la serbe sedikit kesah n pengalaman aku ngan kawan-kawan time belajor dulu pergi bercuti...malas nak citer lebey..sebenar nyer banyak lagi nak citer tapi xper la...hehe...kire iniler percutian plg mewah kitaorg n paling besh n paling memberi kesan....sampaikan hari nie...aku ingat...dah nak dekat setahun dah pon...hope pasni ade la peluang lagi nak ke sana...or mybe pulau-pulau lain yang indah juge... :)





2 comments:

aphyx said...

cantik tempatnyer...patut dh lupa kole..hehehe

Safwan Puad said...

haha...xde ler smpai nk lupe kole...tempat lahir lago dikenang...

Post a Comment