Wednesday, June 15, 2011

...GaGaL SeKaLi BuKaN UntUk SeLaMaNya...

Salam....wah...bukan men bermotivasi lagi entri aku kali nie kan... Sekali sekala nak juga mem"Fadzilah Kamsah"kan diri... Bukan apa tetibe terpikir dengan nasib sendiri... Kadang tertanya betul ker tidak apa yang aku buat and pilih sekarang... Yerla...sape yang nak menyusahkan diri dia kan... dah memang sifat manusia ni suka semua benda yang senang... tapi itu la bak kata orang ramai rakyat jelata disana.... "bukan senang nak senang, tapi senang nak jadi tak senang"... paham tak...?? kalo xpaham sudah....

Aku pon penah rasa gagal.... pernah ada susah.... dan sekarang pon aku rasa aku masih dalam fasa susah... tipu la kalau aku cakap lansung tak ada merungut... banyak kottt.... tapi nak tak nak kena la kuatkan... kena la sabar... buat la apa yang boleh untuk keluar dari masalah... kena la bangun kan... kalau nak bertempek jer kat takuk lama sampai bila-bila duduk kat keadaan susah...

 Tapi kadang tuh ada pulak orang yang memandang lain apa yang kita buat... Ada juga yang membuat anggapan sendiri yang sememangnya salah... Tapi persetankan semua orang-orang ini... Lagipun tak membantu diri kita pun... Biarkan diorang terus serong dengan anggapan diorang... Kita bantu diri kita apa yang boleh... Jangan susahkan diri kita dengan kata-kata orang... Dan jangan susahkan orang lain juga...

Hopefully suatu hari nanti aku keluar lah dari keadaan sukar dan susah nie... Tapi aku tetap bersyukur dengan apa yang aku ada... Alhamdulillah...

p/s: agaknya dah tak tahu nak buat entri ape...tetibe meluahkan isi perut plak jadinyer kat sini...hehe...kalo ada yang geli geleman membaca... lantak ko la~~ ade aku kesah...???





0 comments:

Post a Comment