Thursday, June 16, 2011

...TuRuN KeRaNa KoMiTMeN or StraTeGi...??

Salam semua...ok kali nie aku nak sentuh isu mengenai politik sikit....jarang aku nak sentuh isu-isu politik nie...coz jujur nyer memang xpandai berpolitik sangat tapi rasanya tak salah kalau aku meluahkan pendapat aku yang mempunyai unsur-unsur politik... Ok apa yang aku nak cuba sampai kan ialah.... isu harga minyak yang turun naik beberapa kali dah dalam setahun oleh pihak kerajaan... Dan hari ini (16 Jun 2011) dah keluar lagi kenyataan dari pihak kerajaan mengatakan harga minyak RON97 turun lagi....

Aku tak pakai pon RON97....satu sebab mahal...and satu lagi ase cepat jer habis kalo pakai minyak tuh...tapi enjin kita terjaga la kan...aaahhh...persetankan itu.... Yang aku tertarik kat sini... masa aku bukak website akhbar popular Malaysia tadi aku terbaca tajuk salah satu artikel di bahagian Mutakhir iaitu "Penurunan harga RON97 bukti komitmen kerajaan kurangkan beban rakyat". Betol kerr...???


  
Gambar keratan dari website tersebut...


Mungkin ada yang berpendapat aku nie xbersyukur lansung....minyak naik marah...nie dah turun pun xpuas hati lagi....padahal bukan guna RON97 pon...xkesah la kan... tapi aku macam tak sedap la pulak bila baca tajuk artikel tuh yang "kerajaan kurangkan beban rakyat"... aku tak der la nak salahkan kerajaan... coz kerajaan pon selama hari ni banyak juga membantu aku... cume betul ker kurangkan beban...

Mungkin betul...yer la sape seronok kan minyak turun... memang la kurangkan beban... tapi cuba pikir... bila minyak naik....perrrgghhhh.... semua benda pun nak naik harga.... harga tiket bas la... itu ini... semua pon nak naik... tapi bila minyak turun.... ada harga barang tuh nak turun balik.... TAK DER NYERRR...!!! Yang turun minyak jer... tapi beban kita yang dah meningkat sebelum nie... tak turun dah...

Dan satu hal lagi... aku rasa tindakan penurunan harga minyak nie seolah-olah lebih kepada strategi kerajaan nak meraih undi...yerla tak lama lagi kan dah nak pilihanraya umum....so mesti la nak menangkan hati rakyat semula...maklumlah sejak kebelakangan nie ramai yang kurang berpuas hati dengan kerajaan...mestilah ramai yang dah bersumpah seranah tak nak undi kerajaan kan... jadi nie mungkin salah satu cara pengubat duka la konon...tpi tak tahu la pulak kan ye or tidak...hehe

Tapi aku tak pulak kata yang aku ni anti-kerajaan... aku bersyukur dan berterima kasih dengan apa yang Kerajaan Malaysia sekarang ni dah buat... cuma aku just menyatakan apa yang aku rasa jer bila terbaca tajuk kat website  tuh tadi... Maaf la yer...aku memang tak pandai sangat dalam berpolitik...memang tak der sangat fakta-fakta yang aku nak hujahkan... tapi ni semua dari aku... dan apa yang aku terpikirkan... So maaf kalau ada yang aku tulis mengguris mana-mana pihak... or mungkin ada yang tidak berasas... Peace..!!



3 comments:

md said...

nagis rosmah baca artikel ni taw..hubby dia dh cukup baik kurangkan seposen.ko taw betapa ker-ja-an kita terpksa cover ngan duit gaji mereka? byk taw! hehehe

Safwan Puad said...

kan..aku tau...ker-ja-an kite mmg banyak berjasa...tapi aku nyampah dengan tjuk berita tuh...alololo...cian kak mah...hahaha...senang jer nk bgi kak mah xnanges...soh jer pak jib bg seround...haha...xnanges la die...heheh

aLLy swEEt said...

saya stuju gak tu.!

Post a Comment