Friday, October 22, 2010

Ape...??!! MeMBeKu...??!!

Ha....ape yang membeku tuh?? hehehe....untuk post kali nie...aku nak share la ngan korang penemuan ajaib oleh salah seorg kawan aku merangkap roomate yang sama-sama belajar ngan aku....


Al-kesahnyer....si A nie nk memasak burger...haha...tapi besela...bile dah duduk hostel...celah mane la plak nk ade dapur kan dalam bilik...nk plak bilik...ala-ala jer luas nyer...so...alternatif nyer...masak la daging burger dalam periuk nasi....hehehe...haaa jgn ade yang pelik plak...kalo nk tau..ini la alternatif student2 yang duduk hostel kalo nk memasak...nak-nak plak budak universiti...mesti pakar hal2 masak segala menda gune periuk nasi nie...hehehe....

"sape kata boleh gune masak nasi jer...otak pon boleh tau...ko hader??"

Tapi aku bukan la nak jadi agen jual periuk nasi plak kat sini...dok promote kegunaan periuk nasi...haaa..berbalik pada kisah penemuan ajaid si A nie...die nak masak burger....then konon2 nk nmpk mewah n spesel sket katanyer...nk masak la telur skali...kat bilik aku n si A nie ade la sebuah peti sjuk....ala peti mini bar tuh...yang kecik mcm kat otel2 tuh...muat la nk letak celah2 mane yang boleh kat dalam bilik nie...nak dijadikan citer...kitorg simpan telur dalam peti sejuk...n simpan kat tmpat suhu biase jer...bukan kat tempat frozen pon...xpernah kot dibuat org simpan dalam frozen...kalo ade tuh...xtaw la plak kan....

Pastu si A ni pon nak masak la telur tuh...bukak2 jer... tgk2 telur tuh dah crack...or dalam bahasa melayu nyer...retak...hehe...then alang2 dah retak...senang la kan tuan badan nk bukak telur tuh...die pon bukak la...bile die bukak telur...."pluuppp....~~" keluar la seketul telur...i mean...seketul isi telur...hasil dari peti ais yang terlalu sejuk...haha...aku n si A nie pon....belek2 la telur tuh...hahaha...< belek telur yg mengeras tuh k...jgn pikir telur lain plak...haha...> ....so kalo korg yg xpernah nk tgk...telur yang mengeras...n korg plak malas nk wat experiment sendiri....n perlukan rujukan...aku ade letakkan gmbar telur mengeras tuh kat bawah nie...hahaha...so tengok la sampai lebam....

ni la ghuper nyer telur itu...hahaha....



kepada yang nk mencube...mmg sah korang xde keje...tapi selamat mencuba la yer...hahaha





0 comments:

Post a Comment