Saturday, October 23, 2010

...KoNvoKesYen ItU InDaH TaPi MeMeNaTKaN... -part 2-

Salam semua....nak sambung lagi citer pasal konvo aku arituh....haaa...kalo dalam post sebelum nie...aku ade cakap yang secara ringkasnyer aku buat 3 fasa untuk majlis tuh...n fasa pertama iaitu sebelum konvokesyen...aku dah citer kan pon....memang pening....

So sekarang masuk la plak fasa ke-2  iaitu SEWAKTU ISTIADAT KONVOKESYEN...

Ha...nie kire masa ari kejadian la...hari kite nk masuk dewan n nek pentas semua....hari tu mmg indah yerla sebab kite jumpe balik kawan-kawan masa belajar dulu <walaupon bape bulan jer terpisahnyer pown...>. Then, masa nie la nk jumper family kawan-kawan kite....n banyak lagi la yang indah2....

Masa arituh jugak...ade satu penyeksaan yang dialami...haaa...ape die?? sabar...sabar...tapi sebelum tuh nak citer...sebelum masuk dewan kitorg kena mendaftarkan diri dulu...untuk dapatkan nombor giliran naik ke pentas masa dalam dewan...n nak sahkan kehadiran kita la kowt....pastu kena la plak beratur ikot nombor yang diberi sebelum berarak masuk ke dewan...n duduk dikerusi ikot dalam urutan nombor td...

Nie la tempat istiadat berlansung...exclusive tau gambar nie...hehehe...


Tadi ade sebut pasal penyeksaan kan?? nak tau ape die?? Terseksa menunggu giliran nak nek pentas...!! yang lama ya amat....nak-nak plak....fakulti aku....giliran nyer last....adoi...kematu menunggu....siap ade tuh...yang dah tertidor...sebab lama sgt menunggu...tapi nak wat camner...dah protokol kan..ikot ajer la...

Antara aksi yang boleh dilihat sewaktu menunggu giliran....zzzzzzz~~~


Dah penat menunggu..akhirnya...sampai gak giliran kite...masa tuh...kena bgun ...masuk barisan...then tunggu nama disebut untuk amik ijazah yang diberi dari Pro-Canselor tuh (kalo xsilap la...hehe)....kalo diikotkan...masa nek pentas tuh la saat paling indah....tapi....preparation untuk semua tuh....dgan menunggu lama lagi....tup tup...atas pentas xsampai 1 minit pon...brape saat jer gamak nyer...tapi ..again...nak wat cmner kan....nak lama-lama...ko buat la konvo sendiri... (ckap untuk diri aku gak)....

Bile dah habis istiadat...n dah kuar dewan...haaa...masa nie la nak jadi artis.,.popular ker?? bukan sebab ape...sebab masa nie la sebuk nak bergambar...masing nak mengabadikan kenangan aritu untuk tatapan masa akan datang...nnt ley citer....kat anak...cucu...cicit...piat....kalo panjang umur la...insyaallah....

Kat bawah nie...aku selitkan la beberapa gambar kenangan aku n rakan-rakan mase hari bersejarah 27 September 2010 itu....

Aku...dan kawan-kawan seperjuangan...huhuhu

wakil kaum hawa...hehe

"Kami la graduan muhibah....1 Malaysia katanyer..."


.....to be continue....





0 comments:

Post a Comment