Friday, October 22, 2010

JaNgaN PaNDai CaKaP JeR...

Salam...Hi...sebelum tuh penah dengar x org ckap mcm nie kat korg....or ade terdengar sape2 cakap...or terbace mane-mane....or ape2 jugak la sumber yang boleh...haaaa...nie kat bawah nie...

"bila kita senang ramai la kawan kita...tpi bila kita susah, masa tuh kawan memang susah nak cari"

haaa...ade x?? ade x??...bukan ape...just nk berkongsi la...asenyer mungkin btol gak ape yang ditulis tuh....tapi...korg pernah x terkena....i mean...ade sape2 cakap kat korang....tapi alih2...orang yang bercakap tuh yang xboleh pakai...!! ape kes??!!

Tapi biasalah tuh....manusia...kadang xsedar pon ape die buat...aku pon ade jer xsedar kesalahan yang mungkin aku buat...cume...aku mcm cukup xberkenan dengan makhluk2 yang konon nyer pentingkan persahabatan tapi last2...die yang menghancurkan...pandai plak tuh cakap ayat keramat kat atas...tpi buatnyer....haaaraaaam....xderr...hurm....orang kata keihklasan tuh x nmpak...

Bukan la nk kata aku nie bgus sgt...baik sangat   idok...aku pun banyak salah silap n mungkin aku sendiri xsedar ade buat...yang mungkin aku ade cakap...tpi aku xbuat...tpi sekurang2nyer....biarla berlaku adil masa berkawan....jangan bile seseorg tuh ade kepentingan...baru nak mengekor jer si makhluk tuh...bile makhluk tuh dah xde kepentingan...ko buat xnampak jer makhluk tuh...senang citer bersikap pilih bulu la...

Bukan la jeles ker...aper ker...cume xboleh terima...pandai cakap ayat2 keramat kat atas nun....tapi...xlama lepas tuh....die yang buat menda yang sama...tapi xper mungkin die xsedar kot ape yang die buat..

Ape-ape pon...as i said earlier...aku just nk kongsikan ape yang aku rase...korang suke or tidak...terpulang la...kalo yang membaca...ade terasa hati...maafkan la yer...kalo ase ape yang aku tulis nie merepek ker...kolot ker..poyo ke...n ape2 yang sekutu sebabun dengan nyer...pasni...xyah la gatal2 nk membaca lagi...kang korang lak yang pedih ulu hati....hehe....ADE AKU KESAH??

matila aku....silap2...aku yang wat plak...sedap2 jer kata org pandai ckap tpi xwat...hahaha....tgk2...last2 makan diri plak kan...hahaha...hope tegur2 la eh kalo sape yg kenal aku personally....kalo aku ade wat salah just tegur jer...insyaallah aku terima...hehehe...n aku lagi suke kalo ade org tegur kesalahan aku...sebaik2nyer...kite boleh perbetulkan kesalahan kite...dr kite terus wat salah...btol x?? so jgn malu-malu k tegur kesalahan aku...kadang kesalahan tuh kite bukan nk buat pun...tapi orang salah faham...or kadang...mmg aku sendiri yang salah...or xsedar ape yang aku buat tu sebenarnyer salah...jadi korg la kawan-kawan aku yang nk bantu untuk perbetulkan diri aku sendiri....<tetibe ase mcm pakar motivasi plak kan...padahal diri sendiri pon tak bermotivasi...hahah>





2 comments:

aphyx said...

gitew..terasa aku..tp ni sb aku pernah 'trgunakan' org ni la..tp skrg aku buat2 xkenal..bkn apa, klu aku kawan dgn dia, aku xlarat diperli dan dikata ole masyarakat yg kejam..jdi trpaksalah nk dpendekkn citer tpaksa aku la tinggalkn dia ni..tp dia slalu kata yg aku ckp xsrupa bikin, dlu aku ckp aku kisah kwn dgn sesape janji ikhlas..tp last2 aku pon mcm org2 lain gak..aku xthn jgk dgn dugaan dn ujian yg dtg..tp aku really sedey le..nk kwn kang kena, xkwn kang ish... T__T

Safwan Puad said...

eh mcm kenal jer sape org yg dimaksudkan?? or mybe org len kowt...hehehe....

Post a Comment